SMELL highlights what is smelt and absorbed : odors, scents, textures and flavors are here honored, through the enhancement of what is in the range of the sensations - the feelings, the impressions, the perceptions, and even the emotions.

SMELL met l’accent sur ce qui se sent et s’absorbe : odeurs, senteurs, textures et saveurs sont donc ici à l’honneur, avec pour parti-pris la mise en valeur de ce qui est de l’ordre des sensations – les ressentis, les impressions, les perceptions, voire les émotions.

a fall with... the subtle scent of hermès sand

"it was less of a swansong but more of a reminder of the synergy between christophe lemaire and hermès : the celebration of understated luxury and craftsmanship, above ostentatious design. these clothes don’t need bells and whistles, and neither does the house : so girls walked serenely, portraying a sense of calm that washed over us." - the words describing the latest collection of christophe lemaire for hermès, and his wish of a runway covered by a sand warmed by the light of the sunset, which still & subtle scent alone evoked the sensuality and the refinement of his creations for the house, in/by dazed & confused, the 02.10.2014.

"ce ne fut pas le chant d’un cygne, mais plutôt le rappel de la synergie à l’œuvre entre christophe lemaire et hermès : la célébration d’un luxe discret, artisanal, au-delà de toute création ostentatoire. ces vêtements n’ont pas besoin de cloches ni de sifflets, pas plus que la maison : les filles marchaient donc sereinement, dégageant un sentiment de calme qui nous a submergés." - les mots décrivant la toute dernière collection de christophe lemaire pour hermès, et son souhait d’un podium recouvert d’un sable réchauffé par la lumière du soleil couchant, dont le parfum still & subtle évoquait à lui seul toute la sensualité et le raffinement de ses créations pour la maison, dans/par dazed & confused, le 02.10.2014.

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a summer with... the subtle metamorphosis of a character into a scent

"imagine your character distilled into scent." - the still & subtle words chosen by the future laboratory to invite to experience an immersive journey to the outer reaches of scent, in/for creative review, the 06.05.2014.

"imaginez votre caractère distillé en parfum." - les mots still & subtle choisis par the future laboratory pour inviter à faire l’expérience d’un voyage immersif jusqu’aux extrêmes limites du parfum, dans/pour creative review, le 06.05.2014.

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a spring with... stephen jones’ subtle since dual fragrance

"wisteria has never really been used as a perfume note. it’s perceived as being super sweet and a bit generic. people always mistake it as in the northern climates, particularly in scotland, they flower twice. it’s the most beautiful sight to see that second flowering. within the fragrance there are these two sides." - the words chosen by stephen jones to describe the main note of the still & subtle fragrance imagined with and for ’comme des garçons’, in/for dazed & confused, the 13.03.2014.

"la glycine n’a jamais vraiment été utilisée en parfumerie. elle est perçue comme une note super-douce et un peu générique. les gens oublient que dans les climats nordiques, en particulier en écosse, elles fleurissent deux fois. c’est cette seconde floraison qui est la plus belle à voir. au sein de la fragrance, il y a ces deux facettes." - les mots choisis par stephen jones pour décrire la note principale de la fragrance still & subtle imaginée avec et pour ’comme des garçons’, dans/pour dazed & confused, le 13.02.2014.

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a winter with... levi’s invitation to smell the air of the present time

"good things take time." - levi’s still & subtle invitation to smell the air of the present time… an invitation both incarnated in the creative process of its last line of "tomorrow’s classics", than through the various artistic collaborations/interventions associated with the launch of this latter, among which are the contemporary mantras of susan o’malley.

"les belles choses prennent du temps." - l’invitation still & subtle de levi’s à sentir l’air du temps présent… une invitation aussi bien incarnée dans le processus créatif de sa dernière ligne de "classiques pour demain", qu’au travers des différentes collaborations/interventions artistiques associées au lancement de cette dernière, parmi lesquels figurent les mantras contemporains de susan o’malley.

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