TOUCH highlights what is handled and kneaded : substances, materials, structures and volumes are here honored, through the enhancement of what is in the range of the manipulation – the recovery, the recycling, the reclaiming, and even the transgression.

TOUCH met l’accent sur ce qui se manie et se pétrit : substances, matières, structures et volumes sont donc ici à l’honneur, avec pour parti-pris la mise en valeur de ce qui est de l’ordre de la manipulation – la récupération, le recyclage, la réappropriation, voire la transgression.

a fall with... the invitation of dries van noten to stillness

"the designer simply made all his models recline on his runway - a lush tapestry that was carpeted to look like an overgrown, mossy forest floor. in turn, dries van noten was inviting us to lie down, stay still and take it all in." - the description of dries van noten’ still & subtle invitation to touch and be touched by the slightest details of his collection, rather than merely looking at it, in/by dazed & confused, the 24.09.2014.

"le créateur a simplement fait s’incliner ses modèles sur le podium - une tapisserie luxuriante, conçue de façon à ressembler au sol envahie de mousse d’une forêt. à son tour, dries van noten nous invitait à nous allonger, à rester immobiles et à profiter de tout cela." - la description de l’invitation still & subtle de dries van noten à toucher et à être touché par les moindres détails de sa collection, plutôt que de se contenter de la regarder, dans/par dazed & confused, le 24.09.2014.

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a summer with... designers’ preference for the subtle sensoriality of paper

"designers need printed, tactile matter that directs them to new discoveries, thus providing them with a chance to take away something which has a deep personal resonance (…). books allow for a deeper relationship, while the physical object itself - in all aspects of its sensory appeal - helps to build a mood." - the still & subtle description of designer’s quest for sensoriality, in/by business of fashion, the 04.06.2014.

"les designers ont besoin d’une matière imprimée, tactile, qui les amène à faire de nouvelles découvertes, leur offrant ainsi la possibilité d’emporter avec eux quelque chose qui a une résonance personnelle profonde. les livres permettent une relation plus approfondie, tandis que l’objet physique lui-même - dans tous les aspects de son attrait sensoriel - contribue à construire un état d’esprit." - la description still & subtle de la quête de sensorialité des designers, dans/par business of fashion, le 04.06.2014.

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a spring with... roger vivier penchant for subtle rendez-vous

"i wanted to have something that would be a good substitute to couture. not that couture is not the right thing to do, just that it was not suiting me anymore. i wanted a shorter delivery and another way to look at things, so that clients can buy a bag or a pair of shoes like they would buy an edition of a beautiful photo in an art gallery." - the words chosen by bruno frisoni to describe his desire for a still & subtle relationship with the clientele of roger vivier, in/for wallpaper, the 30.01.2014.

"je souhaitais développer un bon substitut à la haute couture. non pas que la haute couture ne soit pas la bonne chose à faire, mais cela ne me convenait plus, tout simplement. je souhaitais pouvoir proposer une livraison plus rapide, et une autre manière de regarder les choses, de sorte que les clients puissent s’offrir un sac ou une paire de chaussures comme s’ils achetaient l’édition d’une belle photo dans une galerie d’art." - les mots choisis par bruno frisoni pour décrire son désir d’une relation still & subtle avec la clientèle de roger vivier, dans/pour wallpaper, le 30.01.2014.

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a winter with... the subtle obsession of hedi slimane

"i like to pursue organically one single idea." - the words chosen by hedi slimane to describe the ’permanent collection’, which fine materials serve as a starting point for the elaboration of the still & subtle saint laurent paris’ new aesthetic, in/for vogue, the 27.08.2013.

"j’aime poursuivre une seule et même idée, de manière organique." - les mots choisis par hedi slimane pour décrire la ’collection permanente’, dont les matières premières servent de point de départ pour l’élaboration de la nouvelle esthétique still & subtle de saint laurent paris, dans/pour vogue, le 27.08.2013.

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